# „Zdrowe życie i pierwsza pomoc”

Uczniowie klasy drugiej przystąpili do realizacji pierwszego zadania „Zaczynamy zdrowo” stanowiącego integralną część ogólnopolskiego projektu „Zdrowe życie i pierwsza pomoc”, który ma na celu edukację uczniów w zakresie zdrowego stylu życia, w tym zdrowego odżywiania oraz udzielania pierwszej pomocy. Celem zadania było zapoznanie uczniów z zasadami zdrowego odżywiania🍓🍅, rozwijanie ich umiejętności w zakresie przygotowywania zdrowych przekąsek, a także pogłębiania wiedzy na temat wartości odżywczych produktów spożywczych.
Zajęcia rozpoczęły się od warsztatów kulinarnych, które poprowadziła zaproszona pani dietetyk Julita Sowińska. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie produkty są korzystne dla zdrowia, jakie składniki odżywcze są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz jak komponować posiłki, które będą zarówno smaczne, jak i zdrowe. Dietetyk omówiła również zasady zdrowego odżywiania i tłumaczyła, jak unikać niezdrowych przekąsek.
Po części teoretycznej uczniowie przystąpili do przygotowywania zdrowych przekąsek w grupach. Podzieleni na zespoły, uczniowie przygotowywali m.in. sałatki owocowe i warzywne🥗, kanapki pełnoziarniste🥪, smoothie. Celem było nie tylko przygotowanie smacznych potraw, ale także wspólna praca zespołowa, która rozwijała umiejętności współdziałania i dzielenia się obowiązkami.
W kolejnej części zajęć uczniowie stworzyli plakaty promujące zdrowe produkty spożywcze. Każdy zespół opracował plakat, który przedstawiał korzyści płynące ze spożywania warzyw🥕, owoców🍎, pełnoziarnistych produktów, orzechów 🥜czy nabiału.

Zajęcia zakończyły się prezentacją, w której uczniowie zaprezentowali swoje zdrowe przekąski.

Dzięki realizacji zadania uczniowie zdobyli praktyczne umiejętności przygotowywania zdrowych przekąsek, a także pogłębili swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania. Warsztaty kulinarne z dietetykiem były nowym doświadczeniem dla uczniów, którzy chętnie przyswajali nowe informacje i dzielili się swoimi spostrzeżeniami. Wspólne przygotowanie zdrowych przekąsek nauczyło uczniów współpracy oraz pokazało, jak przyjemne może być gotowanie w grupie.
Projekt przyczynił się do propagowania zdrowego stylu życia wśród uczniów, a także stanowi wartościową część szeroko zakrojonej edukacji zdrowotnej.
Wychowawczyni
Magdalena Majchrzak